Kaisa ja Markuse linnapulm Fotografiskas

12.08.2023

Soojal augustikuu laupäeval sai alguse Kaisa ja Markuse uus teekond abielupaarina. Pruutpaarile sai loodud modernne linnapulm troopiliste elementidega. Kogu õhtu möödus tõeliselt mõnusas keskkonnas, mõnusate inimeste seltsis. Palusime meie armsal pruutpaaril vastata pulmaga seotud küsimustele.

Kui pikk oli teie pulmade planeerimise protsess?

Lühike vastus on, et 01.09.2022 kihlusime ja 12.08.2023 toimus pulm, seega veidi alla aasta.

Pikem vastus on, et kihlusime 01.09.2022 ja võtsime väikese hetke, et otsustada, kas teeme pulma kohe järgmisel suvel või anname endale veidi rohkem aega mõelda ja planeerida. Otsus, et pulm tuleb 2023 suvel, sai lõpliku kinnituse oktoobri lõpus, kui õige koht meile sülle sadas.  Ennetavalt olime mõelnud juba välja kuupäeva ja küsinud igaks juhuks esmase eelarve planeerimisega koos oktoobri alguses lemmikult fotograafilt ja videograafilt ka kuupäeva sobivuse kohta. Seega novembri alguseks olid koht, bänd, fotograaf, videograaf ja tseremoonia läbiviija paigas. Mängisime mõnda aega mõttega, et korraldame pulma ise ja korraldajat ei võta, aga novembri alguses mõtlesime siiski mõne korraldajaga kohtuda ja vaadata, mis tunne tekib. Esimesest kohtumisest me kaugemale ei jõudnudki, sest Merilyga tekkis nii hea klapp, et siis enam nii väga ise seda korraldada ei tahtnudki. Teised planeeritud kohtumised jätsime ka ära. 

Mis oli teie pulmade visioon/teema? Kuidas te ideed ellu viisite?

Teadsime algusest peale, et tahame teha linnapulma ja pigem märksõnadega: urban, funky, chic, chill, fun ja läbini meie nägu. Midagi üleliia romantilist me ei soovinud, vaid tahtsime stiilseid, aga lihtsaid lahendusi, puhtaid toone, modernset lähenemist.

Eks päris palju oli instagramist ja pinterestist silma jäänud mõtteid ja lahendusi, mida tahtsime enda soovidele kohandada ja kuidagi tervikuks kokku siduda. Mõtetest ja ideedest noppisime pulmakorraldaja ja disaineriga koos välja just need õiged ja nende abiga need ka reaalsuseks said. 

Kas pidite tegema plaanides ka olulisi järeleandmisi?

Kuna pulma korraldamine sattus ajale, mil hinnad võisid üleöö tõusta ja tõusidki, tõi see kaasa teatavat stressi, aga lõppastmes millestki suurest ja olulisest ei loobunud. Loobusime oma esialgsest eelarvest ja siis ka vahepealsest eelarvest.

Milline oli teie kingi- ja lillesoov külalistelt? Miks lahendasite selle küsimuse just nii?

Teadsime kohe, et kingisoov on raha ja lilli palume külalistel mitte tuua, kuna sõitsime kohe järgmisel hommikul pulmareisile ja pulma floristika on niikuinii eraldiseisev. Kingituseks saadava rahaga olime tegelikult juba pulma eelarve koostamisel mingis suurusjärgus arvestanud, et sealt katamegi osad pulma kulud. Kaalusime varianti paluda külalistel lillede toomise asemel toetada pulma floristika fondi, aga kuna see endale ühes teises pulmas liiga sümpaatselt ei mõjunud, loobusime sellest mõttest üsna kiirelt.

Rääkige enda pulmakoha valikust. Mis oli peamiseks kriteeriumiks valiku tegemisel?

Teadsime, et soovime teha linnapulma ja otsisime sellist head tasakaalu industriaalse ja modernse vahel. Käisime vaatamas ruume Põhjala tehases, kaalusime Botiku ruume, aga lõpuks jõudsime soovituse kaudu Fotografiskani, kus oli tasakaal paigas, ruumi täpselt piisavalt, aga mitte üleliigselt ja kohapealne valmisolek sellise ürituse korraldamiseks keskmisest parem.

Mida teeksite täna pulmade planeerimisel teisiti?

Meil sujus planeerimine üsna hästi, omavahelisi erimeelsusi praktiliselt ei olnud ja korraldajatega samuti mitte. Suurim stressiallikas oli muidugi eelarve, aga pere tugi lubas meil lõppastmes planeerida ikkagi oma unistuste pulma. Väiksemaid viperusi planeerimise protsessis ikka oli, näiteks kutsetega ja kohaga seoses, aga lõppastmes kõik lahenes. Täna ei oskaks öelda midagi suurt, mida teeks teisiti.

Kõige liigutavam hetk pulmas?

Markus: first look…ja tseremoonia ka. :))

Kaisa: tseremooniale saabumine, kõigi emotsioonid ja (ootamatud) kõned!

Mis hetked jäid teile ja külalistele enim meelde?

Tseremoonia oli see, millest kõige rohkem räägiti ja millele ise oleme tagasi mõelnud. Nii personaalne ja suurepärane balanss huumori ja emotsiooni vahel, kõik olid terve aja haaratud. Pulmaisa Meelis sai juba samal õhtul ja järgmisel päeval metsikult kiidusõnu. Ja limoncello/tequila baar oli kolmas tähelepanu keskpunktis olija. 

Suurim üllatus meie enda jaoks olid kõned, mida me ei oodanud, aga mis andsid pulmale täiesti uue taseme ja emotsiooni.

Mille peale olite nõus pulmas kõige rohkem kulutama ning mille pealt olite nõus vajadusel kokku
hoidma?

Fotograaf ja videograaf olid need, kelle puhul mingeid järeleandmisi ei oleks teinud – nende töö tulem on see, mis kogu eluks seda päeva (mis läheb niiiiii kiiresti emotsiooni peal hõljudes käest) meenutama jääb. Kokku hoidma ja lihtsamaid lahendusi otsima olime valmis pigem deko pealt. Lillede eelarve sai ka nö ette paika pandud, millest üle ei olnud me valmis minema, aga Ahti tegi talle antud piirides super töö!

Millised üllatused tabasid teid pulmapäeval? Läks kõik täpselt nii nagu planeeritud?

Me olime enne pulmapäeva rääkinud, et kindlasti läheb midagi valesti ja peame lihtsalt mitte laskma ennast sellest mõjutada. Seega justkui olime valmistunud…aga ilma asjata, sest sisuliselt kõik läks nii nagu plaanitud. Üllataval kombel tundus ka, et sellel päeval miski ei mõjutanudki, isegi fotograaf ütles ühel hetkel, et issand kui chill pruut. Väiksemaid viperusi tuli ikka ette, nt tseremooniale kõndimise laul ei läinud õigel hetkel käima, buss ei liikunud õigel hetkel õigesse kohta…aga need olid tõesti juba detailid, mida keegi teine niikuinii ei märganud ja sel hetkel need meid ei kõigutanud. 🙂
Usaldus meie korraldustiimi suhtes oli 120% ja õigustas end ka 120%. Ei olnud ühelgi hetkel tunnet, et peaks mõne detaili pärast muretsema. Saime olla täielikult selles päevas ja kõik muu käis oma rada. See ilmselt ongi parima korralduse tunnus – sa ei pane seda sel hetkel tähelegi, aga kõik sujub. 

Mida soovitate tulevastel pruutpaaridel pulmade planeerimisel kindlasti silmas pidada?

Tasub arvestada sellega, et kõik läheb veidi või veidi rohkem kui veidi kallimaks, kui esialgne eelarve eeldab. Aga soovitame mõelda just sellele, mis on teielik ja kuidas oleks pulm teie nägu. Nii tunnete ennast kõige paremini ja teie inimesed samamoodi. 

Mida varem alustada, seda lihtsam muidugi kogu korraldusprotsess saab olema, sest paremad tegijad lähevad üsna kiiresti kinni, Eesti suvi on lühike ja igasugused ressursid piiratud. 🙂

Miks võtta appi pulmakorraldaja?
Me mõtlesime pikalt, et teeme ise ja ei võta korraldajat, kuna olen ise mitmeid üritusi korraldanud ja tajun, mis sinna sisse läheb. Algne plaan oli võtta keegi appi lihtsalt pulmapäevaks. Peale Merily ja co’ga kohtumist oli otsus selge, et võtame korraldaja ja olime igal järgmisel hetkel selle otsuse üle õnnelikud. 

Korraldaja võimaldab endal seda protsessi nautida ja mitte liigselt stressata. See on keegi, kellega oma ideid ja mõtteid põrgatada, kes aitab need õiged välja noppida ja kes siis pingutab, et need parimal viisil reaalsuseks teha. Keegi, kes seisab su eest ja hoiab su kätt ka kui vaja, toob maa peale, kui mõtted liiga lennukaks lähevad. Ja samal ajal toimetab-toimetab-toimetab, et see päev oleks see, mis sa loodad ja ootad. Keegi, kes hoiab tähtsal päeval (ja enne seda) kõiki neid liikuvaid osi sünergias ja kaardimaja püsti. 🙂

Korraldus ja visuaal
Celebrate Group
Toitlustus ja baar
Fotografiska
Pruudi kleit ja aksessuaarid
Kleit - Made with Love Bridal, Kingad – Aldo, Ehted – One Dame Lane
Peigmehe ülikond ja aksessuaarid
Ülikond - Suitsupply, Kingad – Uncle Paul Shoes, Lips - Sangar
MUAH ja juuksed
Grete Lill, Merike Minlibajeva
Fotograaf
Sandra Palm
Videograaf
Innar Hunt
Õhtujuht
Meelis Kubo
Tseremooniameister
Kaarel B. Väljamäe
Tseremoonia esineja
Gertu Pabbo
Bänd
Karl-Erik Taukar Band
Florist
Ahti Lyra
DJ
Andres Uibo
Renditooted
Kõvernael, Reserv Rent, Different
Graafiline disain
Janne Jakobson ja Sipelga's Letter

KÜSI LISA:info@celebrategroup.ee või telefonil +372 5826 6610