Ettevõtte perepäev – osa töötajate heaolust

Suure osa oma päevast veedab tänapäeva inimene tööl. Statistikaameti andmetel jaotub keskmise inimese ööpäev kolmeks 8-tunniseks jupiks: magamine, töö ja vaba aeg. Vaba aeg jaotub inimestel erinevatele tegevustele, siiski on selge, et kogu vaba aega perele pühendada suudavad vähesed. Seega kolleegidega veedetud kaheksa tundi võib paljudel inimestel moodustada suurema osa päevast. Olenevalt ametist ja elustiilist pole tänapäeval kuigi haruldane, et kodused näevad oma pereliiget vähem kui tema kolleegid. Selline olukord võib olla muserdav ja tekitada pereliikmete vahel pingeid. Harvardi ülikooli uurimuste kohaselt on tõhusaimaks õnne valemiks head suhted lähedastega. Sellisel juhul tuleb ka firmadele kasuks töötajate ettevõtte perepäev. Eeldades, et õnneliku inimese loovad tasakaalus peresuhted, võiks arvata, et iga juht soovib seda oma töötajatele.

Perepäev on firmale kasulik

Perepäeva kontseptsiooni põhimõte on see, et töötajad saavad firmaüritusele tulla koos oma lähedastega: olgu nendeks siis õde, vend, sõber, paariline, laps või mõni muu pereliige. Põhiline on see, et töötaja saaks oma kallite inimestega firmaüritusel kvaliteetaega veeta ning võrgustuda tuttavate toel töökaaslaste ja nende lähedastega. Perepäeva korraldamisega näitab firma, et hoolib oma töötajatest, kasvatades seejuures oma lojaalsust ja mainet. Hästi korraldatud perepäev parandab osalejate koostöövõimet, muudab kollektiivi ühtsemaks ja motiveeritumaks.

Taago Heinmaa

Pilt: Taago Heinmaa

Kontseptsiooni plussid

Eluliselt vajalik kvaliteetaeg lähedastega
Perepäevade kontseptsioon on väärtuslik, kuna tugevdab töötajate sidet lähedastega ja loob võimaluse veeta kvaliteetaega perega tiheda igapäevarütmi juures. Lisaaeg perega veetmiseks toetab töötaja heaolu ning rõõmus inimene on ka tõenäoliselt tööl motiveeritum ja tootlikum. Ettevõtte perepäev on paljudele rõõmu tekitav, kuna perega kvaliteetaja veetmiseks võib tänapäeva hõivatud inimesel olla järjest raskem leida. Üksteist nähakse kodus, heal juhul süüakse samal ajal õhtust ning on peresid, kellel ei jätku sellekski aega. Oma töökeskkonna tutvustamine lähedastele on seda enam vajalik, kuna annab peredele olulise sissevaate pereliikme tööelu tagatubadesse. Firmaüritusel nähtu aitab töötaja lähedastel teda paremini mõista. 

Töötajad võrgustuvad paremini tänu kaaslastele
Koos veedetud aeg ühendab nii peresid omakeskis kui ka töötajaid omavahel. Kaaslase toel on firmapeole sisenedes meel kindlam ning introvertidest töötajate sotsiaalne ärevus on tõenäoliselt samuti väiksem. Töötajad saavad perepäeva üritusel võrgustuda hoopis uues võtmes: näiteks võib töötaja avastada uue toreda kolleegi, kellel on juhtumisi sama vana laps kui temal. Võib juhtuda, et lisaks täiskasvanute tutvumisele saavad üritusel sõbruneda ka lapsed – uute mängukaaslaste näol. Sellises stsenaariumis võidavad justkui kõik. Ka firmale on lastega töötajate võrgustumine kasulik, sest see võimaldab neil näiteks lastehoidmist ühildada või muul moel üksteisele tuge pakkuda. Samuti on võimalik töötaja elukaaslasel leida endale sellest töökommuunist mõne uue tutvuse. Näiteks kui naiskolleegid juba omavahel suhtlevad, võib juhtuda, et ka nende kaaslased klapivad ja nad saavad edaspidi neljakesi topeltkohtingutel käima hakata. Võimalik, et naised sõbrunevad veelgi ja nende tööalane koostöö sujub samuti edaspidi järjest paremini. Tõenäoliselt arutatakse tööasju ka vabal ajal, mis on tööandjale ainult kasulik. Ettevõttele on igati tulus, kui töötajad omavahel võrgustuvad, sest head suhted tagavad ladusama kommunikatsiooni ja seeläbi efektiivsema koostöö. Üleüldiselt saab öelda, et töötaja korras eraelu teeb temast motiveerituma ja täisväärtuslikuma töötaja. 

Firmaüritus lähedaste seltsis kutsub osalema
Lähedaste ja pere lubamine üritusele tagab potentsiaalselt parema elamuse töötajale, sest tal ei ole vaja muretseda kohapeal tekkiva piinliku vaikuse või üksilduse pärast. Lastega inimestel pole vaja ka lapsehoidja pärast muretseda. Paljudes suurtes ettevõtetes ei ole kolleegid omavahel kuigi lähedased ja see võib tekitada olukorra, kus inimene ei tahagi firmaüritusel osaleda või läheb sinna vaid tasuta söögi-joogi pärast.

Kollektiiv kui perekond
Üha enam ettevõtteid mõistavad, kui oluline on kollektiivi head tööd tähistada perekonnaüritusega. Firma saab sellega väljendada peredele tänulikkust koostöö ja toetuse eest. Ettevõtte perepäev aitab tekitada kollektiivset ühtsust ja tunnet, et ollakse omavahel nagu üks suur pere. Laste kaasamisel on õhkkond eriti rõõmus ja positiivne. Pitsa, jäätis ja ühismängud äratavad ka vanemas külalises sisemise lapse ja mis veelgi parem: töötaja saab taasühendust oma mängulise poole ning loovusega. Seega aitab ürituse kontseptsioon psühholoogiliselt tekitada töötajas tunde, et ta on osa millestki suuremast – ühest suurest kollektiiv-perest.

Pildid: Annika Metsla

Tähelepanu nõudvad kohad

Üksildased introverdid, kellel pole lähedasi
Negatiivseid tundeid võib üritus tekitada üksikutes töötajates. Inimestes, kellel pole oma pere ega lapsi või kellel ka sõpru napib. Võimalik, et vanemad/sugulased elavad kaugemal ja ei saa üritusel osaleda. See võib tekitada mõnes inimeses kurvemaid tundeid ning alati ei pruugi üksik inimene sündmusele kohale tulla.

Mugavustsooni jäämine
Üks ohukoht on ka see, kui lähedasi võetakse üritusele liiga palju kaasa. See on halb, sest nii võib töötajate kogu tähelepanu minna oma lähedastele. Sõltumata kaaslaste arvust, võib töötajal tekkida kiusatus suhelda mugavusest vaid enda kaasa võetud inimestega ja töökaaslastega suhtlemine jääb hoopis tahaplaanile. See võib tekitada üritusel grupistumist ja luua sündmuse eesmärgile vastupidise efekti. Seda olukorda aitab mingil määral vältida inimeste piirang. Siiski tuleks valikute tegemisel silmas pidada, mis on ürituse pidamise eesmärk. Kas ettevõtte sihiks on töötajate, perede või kõigi lähendamine? See tuleks enne ürituse toimumist selgeks mõelda. 

Laste kaasamine
Veel võivad väljakutset pakkuda lastega seonduvad küsimused: mis vanuses lapsed ja kui palju neid tohib kaasa võtta? Kas üritus tunduks ka vallalistele ja lastetutele sel juhul põnev, kui lapsi on palju? Need küsimused tuleks firma perepäevade korraldamisel kindlasti läbi mõelda ja suuresti oleneb see ka ettevõttest, selle eesmärkidest ja eelarvest. 

Majanduslik pool
Kontseptsioon võib vajada suuremat eelarvet kui tavaline firmaüritus, kuna inimesi tuleb sellisel juhul sündmusele rohkem. Antud olukorda aitab piiritleda lähedaste kindla arvu määramine. Teine, mis rahalist poolt mõjutab on kindlasti asukoht. Võimalusel saab teha odavam valik (nt kasutada ära oma firma omandis olevaid hooneid, avalikke alasid ja koostööpartnereid). See võimaldab hoida kokku eelarvet asukohakulude osas, pakkudes soodsamat alternatiivi näiteks linna restoranide rendihinnale.

Agentuuri kaasamine
Väärtuslik soovitus on kaasata protsessi asjatundjad. Sündmuskorralduse agentuuril on professionaalne kogemus ja vajaminev loovus. Ettevõtte töötajad saavad keskenduda oma põhiülesannetele, samal ajal kui agentuur tegeleb perepäeva korraldamisega, alates planeerimisest kuni elluviimiseni. Sündmuskorralduse agentuuriga tuleks teha järjepidevat koostööd, et aidata neil mõista ettevõtte sisekultuuri ja meeskonna eripärasid. Oluline on osaleda aktiivselt valikuprotsessis, et leida parim lahendus, mis sobib just teie inimestele. Järjepidev koostöö on võtmetähtsusega, et tagada ürituse edukas õnnestumine.

Järeldused

Ettevõtte perepäev loob soodsa keskkonna nii tiimi- kui peresuhete süvendamiseks. Lähedaste toel on üritusel võrgustumine pingevaba ja omavaheliseks suhtlemiseks on head eeldused. Lähedaste kaasamine aitab inimestel üritust nautida ja õnnetunnet suurendada. Üksteist paremini tundma õppinud meeskonnaliikmed tunnevad end koos mugavalt ja teevad seeläbi tulevikus efektiivsemat meeskonnatööd. Perekonna ja töö kokkuviimine aitab mõista ja hinnata seda maailma, milles töötaja iga päev tegutseb. See tähendab, et suurema osa päevast ollakse nüüd potentsiaalselt rõõmsamad, kui enne ürituse toimumist. Muuhulgas kiidab sündmus nii töötajaid kui nende peresid: töötajaid tänatakse tubli töö eest, lähedasi toetuse eest. 

Soovitame lugeda ka meie postitust konverentside korraldamise teemal!

Comments are closed

KÜSI LISA:info@celebrategroup.ee või telefonil +372 5826 6610